19.30 Woensdag 26 april: openingsbijeenkomst voor genodigden in de Plaskerk met aansluitend een samenzijn in het Annahuis.
09:00 Donderdag 27 april: matjesmarkt, IDO4U en braderie in het centrum van Raalte. [tot 15:30 uur] Inschrijven kan via info@oranjeverenigingraalte.nl
10.30 Donderdag 27 april: fietstocht voor het hele gezin. Starten kan tot 15.30 uur vanaf het Annahuis.
10.30 Donderdag 27 april: start activiteiten rondom de Plaskerk en het Oranjeplein, waaronder de kinderspelen [tot 15:30 uur]

Vorstelijk geluid van Raalter beiaard op Koningsdag!

Op verzoek van de Koninklijke Bond van Oranjeverenigingen hebben componist Edwin Schimscheimer en tekstschrijver Coot van Doesburgh een nieuw lied gemaakt ter gelegenheid van de vijftigste verjaardag van de koning. Veldman zal de compositie ook ten gehore brengen. Dat geldt ook voor tal van andere feestelijke oranjeliederen, waaronder Okido, dat ter gelegenheid van de Koningsspelen 2017 is geschreven door Tjeerd Oosterhuis.

De stichting Vrienden van de Beiaard Raalte hoopt dat met het concert op Koningsdag opnieuw onderstreept wordt hoe belangrijk het instrument is voor Raalte. Vanaf dit jaar financiert de gemeente niet meer de wekelijkse bespelingen door een beiaardier. De stichting is daarom druk bezig om geld in te zamelen opdat de muzikale sessies in de tweede helft van 2017 weer structureel gehouden kunnen worden.